Just nu söker vi receptionist

Skicka CV och personligt brev till jenny.norstedt@arenahotellet.se

Är du vår nya kollega i reception?

Är du en person med serviceinriktad personlighet och alltid ett leende på läpparna? Då kan du den rätta för oss! Vill du vara en del av vår framtid och jobba på Uppsalas största och nyaste hotell? Nu söker vi fler som vill vara med på vår fantastiska resa. Ansök idag, imorgon kan vara för sent….

Arenahotellet söker: 80% tillsvidaretjänst på nattetid i reception.
Schema: Jobba sju nätter, ledig sju nätter.

Arenahotellet är numera Uppsalas största och nyaste hotell med 200 rum med 620 bäddar. Den 9 oktober 2017 slog hotellet upp dörrarna för det första hotellgästerna. Förutom alla hotellrum erbjuder vi även flertal konferensrum, varav den största lokalen rymmer 200 personer. Andra faciliteter på hotellet är ett Game-Room med spelkonsoler, terrass i svårslaget solläge, relaxavdelning och såklart vår egna restaurang.  

           
Är du vår nya nattuggla i receptionen?

Dagligen kommer du att möta de viktigaste personerna hos oss – våra hotellgäster! Därför söker vi dig som gillar att kombinera service i världsklass med försäljning. Du älskar mötet med gästen och har förmågan att skapa goda relationer på kort tid. Du tar initiativ, är flexibel för förändringar och har förmågan att se lösningar. Du kan hantera stressiga situationer och samtidigt prioritera rätt saker. Att arbeta i team och vara en omtänksam kollega, ser vi som en självklarhet. Du behöver även känna dig trygg i ensamarbete, då du kommer att vara själv vaken under nattens timmar på hotellet.

Din roll är otroligt viktigt då du är vårt ansikte utåt och påverkar gästens intryck och vistelse. Som Receptionist hos oss är det viktigt att vara uppdaterad och ha en övergripande syn över hotellets verksamhet och omgivningens händelser, detta bidrar till service utöver det vanliga.

        Du ska:

  • Ansvara för driften i reception under ditt pass
  • Utföra en del administrativa uppgifter
  • Ta emot bokningar via telefon och mail
  • Underlätta för dagpersonalen i form av förberedelser inför kommande dag/dagar
  • In – och utcheckning
  • Merförsäljning och kassahantering
  • Fakturering
  • Säkerställa att avdelningen når uppsatta mål varje dag
  • Stötta andra avdelningar vid behov
  • Hålla lobbyn och restaurangen ren och snygg under ditt pass,

           Vi söker dig som har:

  • Minst 2 års erfarenhet från serviceyrket
  • Är 20 år eller äldre
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
  • Goda datakunskaper

           Meriterande:   

  • Erfarenhet från administrativa arbetsuppgifter
  • Hotell och restaurang-linje på gymnasienivå eller liknande är en fördel
  • Erfarenhet av hotellsystemet Jupiter är en klar fördel

Alla ansökningar kommer att behandlas löpande varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt.

Med vänlig hälsning
Jenny Norstedt
Reception och bokningsansvarig
Jenny.norstedt@arenahotellet.se